Δευτέρα, 22 Μαρτίου 2010

Σχετικα με τις πενταημερες εκδρομες των λυκειων.

OK, το δεχομαι οτι τα παιδια της Γ' Λυκειου (τα περισσοτερα τουλαχιστον) περνανε μια δυσκολη χρονια. Καταλαβαινω πολυ καλα πως ολη η ..."αποστολη" που ονομαζεται "Πανελληνιες Εξετασεις" τους φαινεται βουνο, πως το προγραμμα τους ειναι παρα πολυ επιβαρυμενο με τα σχολεια και τα φροντιστηρια. Αν σε αυτο προσθεσουμε και το αγχος, οχι μονο ομως αυτο που εχει ο καθε υποψηφιος απο μονος του, αλλα και αυτο που σου προκαλει ο κοινωνικος περιγυρος, τα πραγματα δυσκολευουν παρα πολυ.

Δεχομαι 100% οτι καθε 17χρονος που διανυει την τελευταια μαθητικη του χρονια καθε αλλο παρα στα "λελε" του ειναι (που θα λεγαμε στον στρατο) και οτι εχει την αναγκη να ξεσκασει. Κανενας ανθρωπος δεν μπορει να "τρεξει" μια χρονια σαν αυτη για 9 μηνες, οσες δυναμεις και να εχει. Και φυσικα, η μονη του ευκαιρια να ξεφυγει εντελως, εστω και προσωρινα, απο ολο το... κακο που τον βρηκε ειναι η καθιερωμενη πενταημερη (για αλλους εφταημερη) εκδρομη.

Μπορω επισης να κατανοησω τους λογους που μια ταξη διαλεγει ενα ελληνικο νησι και οχι μια πρωτευουσα του εξωτερικου ως προορισμο, αν και εγω στην θεση τους θα εκανα διαφορετικη επιλογη, αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα. Σου λεει, σιγα μην παω στην Πραγα/στο Βερολινο/στην Βαρκελωνη οπου τα πραγματα ειναι πιο σφιχτα, θα παω στην Ροδο/στην Κρητη/στην Κερκυρα που ΟΚ, Ελλαδα ειναι, μπουρδελο ειμαστε, θα τα γαμησω ολα.

[Βεβαια, αν κρινω απο την δικια μας εκδρομη που ειχαμε παει στην Ροδο πριν καμια δεκαετια μπορω μετα βεβαιοτητας να πω οτι καμια εκδρομη σε ενα ελληνικο νησι δεν μπορει να συγκριθει με καμια εκδρομη σε πρωτευουσα του εξωτερικου, απο την οποια μπορεις να κερδισεις πολλα περισσοτερα. Περι ορεξεως...]

Αυτο ομως το "θα τα γαμησω ολα" απεχει πολυ ρε γαμωτο απο τα οσα ακουω για την εκδρομη των παιδιων που εχω στο φροντιστηριο... Για να μην τα πολυλογω, τα παιδια επεστρεψαν και μου περιεγραψαν σκηνες αλλοφροσυνης: Ενας μαθητης μου μεσα σε 6 μερες καπνισε 20 πακετα τσιγαρα, αλλοι μαθητες μου λεγανε (με...περηφανεια μαλιστα) οτι το κοστος των ποτων (γραψε λαθος... μπομπων) που ηπιανε ισοφαρισε το κοστος της εκδρομης (αναλογιστειτε ποσα ποτα βγαζεις με 400€ σε 5 μερες), ακουσα για χρηση... χημικων ναρκωτικων, για διακομιδη αναισθητων μαθητων στο νοσοκομειο και, εν πασει περιπτωσει, μεσα σε ολα αυτα, η συνεχομενη ελλειψη υπνου και οι ζημιες που εκαναν φανταζαν πραγματικα το απολυτο μηδεν. Δεν θελω καν να σκεφτομαι φυσικα το ενδεχομενο σε κανενα εννιαμηνο να εχει καποια μαθητρια μου γεννητουρια.

Αληθεια, αν εξαιρεσουμε μια πιθανη γεννηση ή εκτρωση, ποσα απο ολα αυτα θα μεινουν στο μυαλο των παιδιων ως αξεχαστο; Κι εγω πηγα εκδρομη στην Ροδο, κι εγω ηπια τον κωλο μου, κι εγω εκανα τις σκανδαλιες μου, αλλα δεν εχω να διηγηθω τιποτα απο αυτην την εκδρομη με περηφανεια τωρα, αρκετα χρονια μετα.

Και θυμαμαι την αδερφη μου πριν λιγα χρονια, που οταν γυρισε απο την Βαρκελωνη, ειχε να μας διηγηθει απειρα πραγματα, να προσπαθει να μας περιγραψει την πολη και τα οσα ειδε και να μην φτανουν οι λεξεις, να μας δειχνει φωτογραφιες που δεν εδειχναν μεθυσμενους συμμαθητες της αλλα πανεμορφα τοπια εντος και εκτος πολης, να μας μοιραζει δωρακια πραγματικα συλλεκτικα [και οχι...ομπρελες], κτλ κτλ κτλ... Δεν την εχω ρωτησει, αλλα ειμαι σιγουρος πως περασε πολυ καλυτερα απο το αν πηγαιναν στην Ροδο.

Και σκεφτομαι και την θεση αυτων των αμοιρων των καθηγητων που εκαναν το λαθος να συνοδευσουν τα παιδια στην εκδρομη, τι ακριβως σκεφτοντουσαν οταν ελεγαν το ναι; Αν ημουν στην θεση τους, δεν θα αναλαμβανα σε καμια περιπτωση τετοια ευθυνη. Θα το εκανα μονο στην περιπτωση του εξωτερικου.

Για να μην μιλησω φυσικα για το ΑΙΣΧΟΣ που γινεται σε αυτα τα κωλονησια με τις πενταημερες... Μαγαζια να στηνονται απο το μηδεν και να δουλευουν εναν μηνα (αυτον που θρεφει τους αλλους εντεκα), τα περιβοητα δωρακια απο τα ταξιδιωτικα γραφεια στην μαθητικη επιτροπη της εκδρομης, αλλαγες ημερομηνιων τελευταια στιγμη, κτλ... Επιτελους πρεπει καποιος να ασχοληθει και λιγο σοβαρα με αυτο, γιατι καθε χρονο υπαρχουν λαμογια που βγαζουν ΤΟΝ ΚΩΛΟ ΤΟΥΣ σε κερδη, παρανομα τα περισσοτερα, απο 100.000 παιδια που θελουν να πανε εκδρομη.

16 σχολίασαν...:

Lina είπε...

Πιστευω πως ειναι θεμα χρονου να μη υπαροχυν εκδρομες με συνοδεια καθηγητων. Ας πάνε εκδρομή με υπογραφή γονέων με ταξιδιωτικά πρακτορεία!

Low Inertia είπε...

Στη δικη μας πενταημερη ευτυχως δεν εγιναν εκτροπα. Τουλαχιστον οχι τοσα οσα σου περιεγραψαν οι μαθητες σου.

@Lina:Λιγο δυσκολο μου φαινεται να εμπιστευτει κανενας γονεας τα παιδια του σε πρακτορες... Ταξιδιωτικους εννοω...:p

Lina είπε...

τοτε να πανε στα 18.....

πραγματικά δεν αντεχεται η ευθυνη τοσων παιδιών, πόσο μαλλον αν μιλαμε για παιδια που δεν εχουν ιχνος λογικης και υπευθυνοτητας.

Lorel είπε...

κοιτάξτε.μόλις γύρισα απ'την πενταήμερη.πήγαμε κρήτη και περάσαμε πραγματικά υπέροχα. ούτε ναρκωτικά,ούτε τρελά μεθύσια, ούτε κούτες τσιγαρα. Ναι,πολλοί απο μας κάπνιζαν και έπιναν αλλά όχι υπερβολικά. Το ρίξαμε έξω, γελάσαμε απίστευτα και ξεκουραστήκαμε.Και ζευγάρια είχαμε που έκαναν στην εκδρομή αυτά που κάνουν και δω, παίρνοντας τις προφυλάξεις που παίρνουν πάντα.και οι καθηγητές διασκέδασαν,για να μην πω περισσότερο,εξίσου με μας.
ναι,έχουμε και διάφορους ψιλοκαμμένους.
ΑΛΛΑ. από πριν την εκδρομή μας μάζεψαν οι καθηγητές και μιλήσαμε, κανονίσαμε τι επιτρέπεται και τι όχι,όποιος είχε τις αντιρρήσεις του τις είπε και συζητήθηκαν, όλα διευθετήθηκαν και κανονίστηκαν πριν μπούμε στο πλοίο.
δεν είναι όλοι οι μαθητές του σχολείου μου "αγιοι" και συνεργάσιμοι αλλά με τη σωστή προσέγγιση απ'τους καθηγητές-και εδώ δεν εννοώ απειλές,μιλάω για διάλογο-και τους υπόλοιπους μαθητές, τα είπαμε, τα συμφωνήσαμε και περάσαμε α π ι σ τ ε υ τ α.
νομίζω λοιπόν πως οι καθηγητές κι όλοι οι μαθητές έχουν εξίσου ευθύνη.αν υπάρχει σωστη συνεννόηση και σταράτα λόγια,όλα μπορούν να πάνε καλά. και είμαστε το ζωντανό παράδειγμα. =)))

Lorel είπε...

για να μη σχολιάσω το πόσο περήφανη ένιωσα όταν μας έκανε έλεγχο η αστυνομία(ή το λιμεναρχείο,δεν είμαι σίγουρη) και ήμασταν ένα απο τα λίγα σχολεία που δεν είχε κανείς μαζί του ούτε μικρογραμμάριο ναρκωτικού.
=)

Lina είπε...

Λορελ κι εγώ ως μαθητρια (και δεν περασαν αμυθητα πολλά χρονια) διασκέδασα χωρίς παρατραγουδα, αλλά ξερεις ότι δεν ειναι η πλειοψηφία έτσι.
Επισης, αν μπεις στην θεση των καθηγητων και σκεφτεις οτι εχεις να αντιμετωπισεις έστω και δυο τσογλανια μεσα στα 100 παιδιά, πες μου αν θα τα συνοδευες 5 μερες...

Sourotiri είπε...

Lina (3.33) τοτε νομιζω οτι θα κλαψουν πολλοι...

Low Inertia και Lorel, μου δινετε ελπιδα με αυτα που λετε :)

Παρολαυτα, η γενικη εικονα που εχω εγω στο μυαλο μου ειναι αυτη που περιγραφω στο αρχικο μου κειμενο. Δεν νομιζω να κανω τοσο λαθος, ενηγουεη.

Σιγουρα παντως μια καλη "ξηγα" απο τους καθηγητες ειναι απαραιτητη για την ομαλοτερη διεξαγωγη της εκδρομης. Παρολαυτα πιστευω πως καποιοι (και αρκει ακομη και μια ισχνη μειοψηφια) ειναι ανεπιδεκτοι μαθησεως.

Εν πασει περιπτωσει, κατα την γνωμη μου οι πολυημερες εκδρομες εχουν χασει το νοημα τους, που, για να μην ξεχνιομαστε, ειναι ο εκπαιδευτικος τους χαρακτηρας.

ka8y είπε...

Egw fevgw 5imeri 24 apriliou.. stin rodo.. ta paidia den thelane ekswteriko. Malista merika thesane veto: i rodo i den erxomaste (kai den simplirononete to 75% tis taksis, ara akyrwnete i ekdromi).

Sinodevw 16 paidia. kai einai i 2i fora pou to kanw. To zitima einai ayto pou leei kai i Lorel. Na sinenoitheis me tous mathites. Na kserun ti mporei na ginei kai ti oxi. Kserw oti einai anefikto na tous pw oti "den tha pieite alkool", alla einai efikto to "mexri 2 pota otan vgenoume to vrady". Kai fisika.. kserw oti den tha koimithw 5 nyxtes gia na ta prosexw.. kafeini me oro tha valw :-p

Άννα είπε...

Εγω πηγα εκδρομή Θεσσαλονικη, 7 μερες και περασαμε τελεια...Εχω να θυμαμαι μονο ομορφα πραγματα και δεν εγινε κανενα εκτροπο απο αυτα που βλεπουμε τωρα καθημερινα. Κανενα παιδι δεν πηγε στο νοσοκομειο, καμια ζημια δεν εγινε σε ξενοδοχειο (δεκτηκε και διευθυντης και συγχαρητηρια), κανενας δεν επεσε κατω απο ποτο...Ακουγαμε τους καθηγητες μας, ειμασταν συνεπης στις ωρες που επρεπε να ειμαστε στο ξενοδοχειο/λεωφορειο κτλ Το πιο "κακο" ήταν οι ανταλλαγες δωματιων για τα ζευγαρακια.Δε ξερω αν φταινε οι εποχες, εγω πηγα εκδρομη πριν 12 χρονια.Εχω μονο ομορφες στιγμες να θυμαμαι, πολλες πολλες φωτογραφιες απο τη Θεσσαλονικη, την Εδεσσα, τη Βεργινα, το Σπηλαιο των Πετραλωνων, απο μουσεια , απο Χαλικιδικη. Με τους καθηγητες μας ειχαμε ερθει πολυ κοντα, χορεψαμε μαζι τους, γελασαμε και γενικα ειδαμε ενα αλλο προσωπο που μας αρεσε πολυ.
Πλεον και εγω βεβαια θα προτιμουσα το εξωτερικο γιατι καποια παιδια δε θα εχουν ευκολα την ευκαιρια να το κανουν. Φετος τα σχολεια της πολης μου πανε Παργα, Βαρκελωνη και κλασσικα Κυπρο (και εμεις Κυπρο θα πηγαιναμε αλλα ηταν περιοδος αναταραχης με Τουρκια εκεινη η χρονια)Γενικα η Κυπρος παιζει πολυ εδω. Πανε Πραγα με 500 ευρω ενω η Θεσσαλονικη με μια μερα λιγοτερη τους κατεβαινε 470. Οποτε ουτε συζητηση.
Παντως αν δουλεθα σε Λυκειο δε νομιζω να ημουν συνοδος...Αλλαξαν οι εποχες θεωρω και θα ηθελα να εχω το κεφαλι μου ησυχο

Sourotiri είπε...

ka8y, δεν το καταλαβαινω ακριβως αυτο με το "βετο" των παιδιων. Τι παει να πει θετουν βετο τα παιδια; Ας εθετε και ο συλλογος διδασκοντων βετο "ή εξωτερικο ή δεν συνοδευει κανεις". Δηλαδη εμ απο την μια τα παιδια εχουν αναγκη τους συνοδους, εμ θετουν και βετο;

Οπως και να'χει... Καλη δυναμη σου ευχομαι και να μην γινει καμια μαλακια :)


Αννα, καλα το λες: Αλλαξανε οι εποχες. Και εμεις πηγαμε εκδρομη λιγα χρονια μετα απο σενα και δεν θυμαμαι να γινοταν τετοιος χαμος, ουτε στην δικη μας εκδρομη, ουτε και στων αλλων σχολειων.

ka8y είπε...

Ta paidia apofasizoun gia tin ekdromi oxi emeis :-) allwste kalytera na pane rodo para na min pane poythena... skepsou oti kapoia den exoun figei pote apo limno :(

Sourotiri είπε...

Nαι, συμφωνω οτι τα παιδια αποφασιζουν τον επιθυμητο προορισμο και οτι ειναι καλυτερα να πανε Ροδο παρα πουθενα. Τον εκβιασμο με το βετο δεν καταλαβαινω.

Lina είπε...

ναι ρε παιδιά, γιατί εφόσον τα λεφτά βγαίνουν ίδια και λιγότερα, τότε κάπως βρωμάει να προτιμάνε να επισκεφθούν μουσεία κτλ για 2 μερες και μετά... όποιον πάρει ο χάρος, απ το να δουνε μια ξενη χώρα και να ειναι απασχολημένοι και τις 5 μέρες της εκδρομής.

και στο κάτω κάτω, δεν αποφασίζουν μονο τα παιδιά. Έχουν και οι συνοδοι λόγο, γιατι και χωρις αυτους εκδρομή δεν γίνεται. Όλα αυτα κυριως λεγονται για ταξεις που περιεχουν δυσκολες περιπτωσεις και ειναι λιγες αυτες που ΔΕΝ ειναι ετσι.

YO!Reeka's είπε...

εγώ πάλι δεν πήγα στην πενταήμερη γιατί είχαμε πάει κύπρο και ήταν ακριβά, δεν είχα λεφτά το φτωχό :)
το σχολείο μου πέταξε στρώματα μέσα στην πισίνα, άλλαξε πόρτες στο ξενοδοχείο και έκανε ένα κάρο άλλες μαλακίες που αποδείκνυε πόσο καμμένοι ήταν οι περισσότεροι συμμαθητές μου. συμπτωματικά, πολλοί από αυτούς έγιναν μπάτσοι (όταν στις σχολές της αστυνομίας περνούσες με μέσο όρο... 2!
εν πάσει περιπτώσει δεν καταλαβαίνω τι λόγο έχει ένας καθηγητής να συνοδεύσει πενταήμερη και γιατί να διακινδυνεύσει το ψωμί του

Pegasus είπε...

Εγώ ένα πράγμα δεν καταλαβαίνω...

Όταν τα παιδιά τα ε΄χουν μάθει οι γονείς τους να μην έχουν ίχνος λογικής και υπευθυνότητας, πώς μπορεί μια εκδρομή στο εξωτερικό να έχει πιο αίσιο τέλος και να μην γίνουνε παρατράγουδα...
Αν θέλουν να πιούν, να γκαστρωθούν, κλπ. κι έξω θα το κάνουν...
Είναι θέμα χαρακτήρα.

R C είπε...

''...τα περιβοητα δωρακια απο τα ταξιδιωτικα γραφεια στην μαθητικη επιτροπη της εκδρομης''

Ολα τα λεφτά...!!!!